regala Libri Acquaviva

regala Libri Acquaviva
CHARLES BUKOWSKI, Tubinga, MARC CHAGALL, Milano, ALDA MERINI, Grecia, Utopia, ROMANZI, Acquaviva delle Fonti, RACCONTI CONTADINI, America, POESIE, ERNST BLOCH, Sogni, Gatti Pazzi, Spinoza, FEDOR DOSTOEVSKIJ, ITALIA, New York, FEDERICO FELLINI, Poesie di Natale

venerdì 25 luglio 2014

PALJU ONNE, MICHELE!

PALJU ONNE, MICHELE !

16 -aastane, kùll mul on nàlg
ròòmu ja pilvede jàrele ja tuhat unistust.
"Peppino, mul làksid veed  lahti, làksin haiglasse, ma armastan sind.Liisa".
mu sòbrad kes mind all ootavad
paadovalane kes tuleb uudishimutsema
"Kas ma olin tubli?"
"Muidugi, kallis, muidugi."
"On poiss ja pagana nàljane" ùtleb àmmaemand.
"Michele?Kas panidki nimeks Michele?Ohh, kui tore!", ùtleb minu ema.
Tyhjad koridorid òises haiglas
mina, kes ma làhen jalgsi koju
mòòdun toomkirikust
et tervitada ja tànada Madonninat:
"Aitàhh, Madonnina, aitàhh su suure sydameheaduse eest"
làhen nagu hòljudes tormise Hudsoni kohal New Yorki
peaksin kirjutama ùhe romaani, aga nagunii seda keegi ei ostaks,
mòòduvad pàevad
aga jàrgmine paev esimene asi mis ma teen
ostan endale Campanella "Metafyysika"
aga ei loe seda yldse
sest tean seda juba ammu peast.
Milaano
Puglia
Eesti
Ameerika
Michele kes kirjutab oma esimesed sònad 2-aastaselt
"ta on ju geenius"ytlevad lasteaias ja ei usu oma silmi,
algkool
9-s klass:
"see peaks kyll ime olema kui me teda istuma ei jàta"
minu ònneks teevad nad imet
klassikaline lùtseum,
kreeka keele òpetaja kes vàlgutad oma olematuid kintse ja teeb tòsist nàgu
inglise keele see raisk made in london
korvpall
armani
cassoni park
mida teha?mida teha? mida teha?
peaasi, et oleks terve
et oleks ròòmus, et tal oleks alati tahtmist naeratada
ja ùlekòige, et ta iial ei loobuks unistamast
MUL ON K6HT TYHI!
No ma usun kyll, oled ju 2meetrit ja 10 senti pikk!
Yks teine kiisu upitab siin end uudishimulikult ja loeb,
tàna on tema suure venna synnipàev
ootab temagi yht tohusat shokolaaditorti,
temagi vajab oma paid ja musi ja unistab veepystolist ja muust
PALJU 6NNE SYNNIPAEVAKS, MICHELE!
("kas tòesti olen syndinud samal pàeval Kafkaga?"
"Ei, mitte Kafka, vaid Hemingwayga"
"Noh, ykssama, yhed kirjanikud mòlemad")
Kòrvad kikkis,
la ole ettevaatlik,et kanad sind ei nokiks,
TIIGER!
Sòòb samas 10 tahvlit shokolaadi
ja joob liitri piima peale,
synnib tàna òhtul kell 10
ja vaatab kòigepealt otsa oma emale ja mòtleb:
"kes see kyll siis nyyd on?On vàhemalt ilus?
Nii siit kòhupealt pikuti ei saa hàsti aru...",
aga silmad juba sàravad nagu kaks vàikest tulukest.

GIUSEPPE D'AMBROSIO ANGELILLO
(t6lge eesti keelde Liisi Paasuke)



Giuseppe D'Ambrosio Angelillo raamatud on saadaval  www.books.google.com







Nessun commento: